4 листопада, залізничники урочисто пропустили перший вантажний поїзд реконструйованою та електрифікованою ділянкою Чорноморська – Берегова.
Подія відбулася за участю міністра інфраструктури України Олександра Кубракова, голови Одеської обласної державної адміністрації Сергія Гриневецького, голови правління АТ «Укрзалізниця» Олександра Камишіна, директора регіональної філії «Одеська залізниця» Сергія Нікуліна.
Реконструкція дільниці Чорноморська – Берегова з улаштування другої головної колії на перегоні к.п. 5 км – роз’їзд 12 км — важливий інфраструктурний проєкт реалізований залізничниками в рамках програми Президента «Велике будівництво», він дозволить збільшити обсяги транспортування вантажів до портів.
«Сьогодні на Одещині запустили у роботу дільницю Чорноморська – Берегова. Це 6,8 км нової колії до найбільших портів країни. Майже 6 років велися дискусії щодо потреб розширення перегону. Це необхідно українським промисловцям, аграріям, портовикам, а значить – усій країні, бо це експортна виручка та сотні тисяч робочих місць. Завдяки «Великому будівництву» на УЗ нам вдалося завершити 6-річну дискусію за 60 днів. За цей короткий час залізничники уклали та електрифікували другу колію. Вже понад 10 років на УЗ подібні проєкти не втілювалися», — прокоментував Олександр Кубраков.
За словами Олександра Камишіна, всі роботи з будівництва другої колії з електрифікацією та реконструкцією залізничники виконали власними силами.
«Нам знадобилося трохи більше двох місяців, щоб реалізувати проєкт, і сьогодні, в День залізничника, ми даємо старт роботі реконструйованій дільниці Чорноморська – Берегова. Завдяки облаштуванню другої головної колії пропускна спроможність перегону збільшиться з 55 до 60 пар поїздів на добу, при цьому Укрзалізниця значно зменшить експлуатаційні витрати при перевезенні вантажів», — зазначив Олександр Камишін.
Він також додав, що з огляду на важливість напрямку, що забезпечує перевезення для трьох найбільших стивідорних компаній порту: ДП МТП «Южний», ТОВ «Трансінвестсервіс» та АТ «Одеський припортовий завод», надалі розглядається можливість добудови другої головної колії на дільниці пост 24 км — пост 30 км — станція Берегова/станція Хімічна.
Під час реалізації проєкту реконструкції дільниці Чорноморська – Берегова було влаштовано другу колію на дільниці Чорноморська – Берегова між к.п. 5 км – роз’їзд 12 км довжиною 6,8 км. Зокрема, проведено капітальний ремонт переїзду 5 км із укладанням залізобетонного настилу, реконструкція пристроїв сигналізації та зв’язку, влаштовано та електрифіковано контактну мережу нової колії. Загальна кошторисна вартість проєкту складає 460,6 млн грн. з ПДВ.
Пропускна спроможність дільниці Чорноморська — Берегова складала 48 пар поїздів на добу, а після оновлення – вже 60 пар. Після реалізації наступного етапу проєкту, а саме добудови другої головної колії на дільниці «пост 30 км» — станція Берегова / станція Хімічна, пропускна спроможність маршруту складе вже 150 пар поїздів на добу.
Також 4 листопада Міністр інфраструктури Олександр Кубраков в рамках робочого візиту до Одеської області, разом з головою облдержадміністрації Сергієм Гриневецьким, відвідав Морський торговельний порт «Южний».
Міністр інфраструктури та голова ОДА ознайомилися з виробничими потужностями держстивідора та обговорили основні напрямки розвитку підприємства.
«Без системного підходу до розвитку інфраструктури неможливі якісні державні сервіси. Порти мають розвиватися, а держава — створювати для цього необхідні умови. Особливе значення тут має «Южний», як найбільший державний стивідор. Саме на його прикладі ми хочемо показати, що держава хоче і може бути ефективним менеджером» – сказав Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.
Держстивідор «Южний» – стратегічно важливий та найглибоководніший порт в Чорноморському регіоні. Перспективи підприємства та його конкурентоздатність залежать від багатьох факторів, один з яких – пропускна спроможність Укрзалізниці. Саме сьогодні, до Дня залізничників, закінчено влаштування та електрифікацію другої головної колії на дільниці Чорноморська — Берегова. Це дозволить збільшити вантажообіг ДП «МТП «Южний».
“Я вважаю, що морегосподарський комплекс у нинішніх умовах має стати локомотивом економіки, своєрідним магнітом для різних об’єктів господарювання. Через 12 терміналів трьох морських портів – Чорноморськ, Південний і Одеський – зараз здійснюється експорт 73 відсотків експортних вантажів вітчизняних підприємств. Однак успішний розвиток галузі гальмують застаріла залізнична інфраструктура, якою вантажі надходять в порти, повільні темпи відновлення глибин біля причалів, а також неефективне управління державними стивідорними компаніями внаслідок частої зміни кадрів”, – зазначив голова Одеської ОДА Гриневецький.
На його думку, ефективності роботи портової галузі сприятиме реалізація проєктів концесії та приватизація об’єктами портової інфраструктури в порту Чорноморськ, Усть-Дунайський та Білгород-Дністровському морських портах, а також вивільнення держпідприємств портової галузі від непрофільних активів за відсутності обмежень, пов’язаних із забезпеченням національної безпеки.
«Морські порти – ключові елементи економіки держави. Колектив держстивідора докладає максимум зусиль для виконання завдання керівництва України та Міністерства інфраструктури – зробити порт «Южний» взірцевим потужним портом країни. Ми ефективно організовуємо роботу, реалізуємо проєкти перспективного розвитку підприємства. Це дозволить нам збільшити пропускну спроможність до 20 млн тонн на рік, та, як результат, залучити нові вантажопотоки», – сказав керівник ДП «МТП «Южний» Олександр Олійник.
Результати роботи підприємства свідчать про ефективний менеджмент та високий професіоналізм портовиків. Нагадаємо, колектив держстивідора виконав виробничий план жовтня на 117%, обробивши 1,713 млн тонн вантажу. Це найкращий результат з початку року.