«To do list» Міністерства інфраструктури України

12 листопада 2019 року Міністр інфраструктури Владислав Криклій представив «To do list» змін, які плануються у сфері інфраструктури та транспорту до кінця 2019 року, впродовж 2020 року та наступні 5 років

Основні тези:

водний транспорт

Річкові перевезення мають зрости втричі. Впровадження реформи у сфері водного транспорту стане гарним стимулом для розширення можливостей транспортної інфраструктури України. «Розвиток річкових перевезень дозволить розвантажити дороги та захистити їх від руйнування, а також сприятиме створенню нових робочих місць за рахунок збільшення замовлень для українських суднобудівельних компаній», – зазначив Владислав Криклій. У 2020 році буде відремонтовано 4 шлюзи для забезпечення безпеки судноплавства.

За словами міністра, важливою ланкою, яка замикає річкові, залізничні та автомобільні перевезення в Україні є морські порти. Тому уряд приділяє особливу увагу розвитку портової галузі. «Саме тут, у портах Ольвія та Херсон  реалізуються перші концесійні проєкти. На черзі Маріуполь, Миколаїв, Одеса, та поромний комплекс у морському порту Чорноморськ. Такий формат державно-приватного партнерства дозволить залучити у галузь необхідні інвестиції та забезпечити гідні умови праці для людей», – підкреслив Владислав Криклій.

авіація

Збільшення кількості українців, що користуються авіаційним транспортом, має відбутись за рахунок зростання частки лоукостів на авіаційному ринку України, у 2020 році  – до 45%, у подальшому – до 63%.  Ще одним кроком, який дозволить знизити вартість квитків на внутрішні рейси, буде оптимізація оподаткування для українських перевізників.

Міністр інфраструктури повідомив про плани реконструкції та розбудови нових аеропортів коштами бюджету у Дніпрі, Мукачеві ті Ізмаїлі. У бюджеті 2020 року закладено 1 млрд грн, що в 5 разів більше, ніж було в 2019 році.  Також, за словами міністра, буде спрощено процедуру отримання статусу міжнародного для аеропортів. Це сприятиме їх розвитку, налагодженню міжнародних економічних контактів та залученню закордонних інвестицій.

Також він розповів про нові електронні послуги, впровадження яких є частиною плану Президента і Уряду з розвитку держави як сервісу для громадян та бізнесу. Серед них: впровадження єдиного електронного квитка на всі види транспорту для громадян; е-порт  + електронний кабінет моряка для портової галузі, електронна товарно-транспортна накладна, електронний кабінет перевізника для бізнесу.

залізниця

За словами міністра, саме оренда або продаж майна, яке не використовується залізницею у профільній діяльності, а також концесія окремих об’єктів може стати джерелом додаткових коштів для запланованого переобладнання рухомого складу та покращення інфраструктури.  За попередніми оцінками, вартість непрофільних активів Укрзалізниці – понад 10 млрд грн. В планах Міністерства інфраструктури в 2020 році придбання Укрзалізницею 2000 вантажних і 26 пасажирських вагонів, укладення договорів на 40 тепловозів та 200 електровозів, електрифікація 110 км колії для пришвидшення руху потягів, локалізація виробництва тяги в Україні, що дозволить створювати нові робочі місця для українців.

Після оновлення рухомого складу планується відкриття нових маршрутів

  • У межах України:

Ужгород – Херсон через Миколаїв, Кривий Ріг

Запоріжжя – Івано-Франківськ через Дніпро

Запоріжжя – Чернівці

Київ – Ковель

Київ – Запоріжжя через Кривий Ріг

Лисичанськ – Одеса

Київ-Миколаїв- Херсон

  • У міжнародному сполученні, зокрема з країнами ЄС та Республікою Білорусь:

маршрути до Польщі

приєднання до потягу 4 столиць – 5 столиці (Таллінн)

Львів – Мінськ через Ковель, Брест

Гомель – Київ

Паралельно з цим планується покращити рівень сервісу та комфорту для пасажирів. Для цього у наступному році заплановані:  заміна освітлення у вагонах, оновлення постільної білизни, вдосконалення системи прибирання у потягах.

Для цього в рамках реалізації програми безпеки на Укрзалізниці в 2020 році планується облаштування під’їздів та підходів до залізничних переїздів, встановлення на переїздах систем відеонагляду, облаштування пристроїв переїзної автоматики на нерегульованих переїздах з автобусним рухом, ремонт пасажирських платформ, тунелів, встановлення огородження на станціях.

дороги

4000 км доріг буде відновлено у 2020 році, наступний крок –  якісні дороги до опорних шкіл та лікарень у регіонах.

«У 2020 році Уряд виділить 73 млрд грн на дорожню інфраструктуру. Це більше ніж у попередні роки майже на 40 %. Ці кошти ми витрачатимемо раціонально. Дороги державного та міжнародного значення ми будемо ремонтувати капітально або реконструювати. Тоді дороги служитимуть мінімум 10-15 років без ремонтів», – зазначив Владислав Криклій.

«У нас зрозуміла логіка відновлення доріг – з’єднуємо між собою обласні центри і районні центри з обласними. Малий та середній бізнес працює в межах області, дороги мають створити додатковий імпульс для бізнесу. Але людям більше доводиться їздити своїм містом або районом. Разом з місцевою владою робимо дороги між населеними пунктами та районами. І головне – робимо дорогу до кожної опорної школи, лікарні, інших соціальних об’єктів», – зазначив Владислав Криклій.

Завданням міністерства є не лише створення нових якісних доріг, але й їх захист від руйнування перевантаженими фурами. Планується надалі запроваджувати сучасні системи контролю – зважування вантажівок в русі. «Це елемент smart roads, коли технології фіксують перевантаження, заощаджуючи людські ресурси. Людина вже майже не потрібна, система автоматично фіксує перевантаження. В цьому році працюють 6 таких комплексів, в 2020 їх буде 20, за декілька років – 150. Завдяки ним зникатиме корупція», – зазначив Міністр.

Також він повідомив, що якісне дорожнє покриття – це не єдиний крок уряду для створення інфраструктури безпеки на українських дорогах. Міністерство інфраструктури планує подбати про зниження на 30% аварійності на українських дорогах. Задля цього у 2020 році фінансування програми безпеки буде збільшено у двічі до 3, 2 млрд грн.

Це дозволить забезпечити створення та встановлення:

  • Це дозволить забезпечити створення та встановлення:
  • Близько 1600 пішохідних переходів та освітлення на 1500 пішохідних переходах;
  • 90 світлофорів з табло, які вимірюють швидкість руху перед в’їздом у населені пункти, та 35 світлофорів на нерегульованих пішохідних переходах для доріг з інтенсивним рухом;
  • засоби примусового зниження швидкості руху на 42 об’єктах
  • 440 об’єктів  з розміткою зі світловідбиваючим елементом
  • 270 розв’язок кільцевого типу
  • 31 амортизаційний відбійник
  • закупку 200 одиниць спеціальної аварійно-рятувальної техніки для ДСНС.

Для запровадження автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху для автомобільних доріг державного значення передбачено більше 300 комплексів.

Щоб зберегти людські життя, Міністерство інфраструктури  планує заборонити для перевезення пасажирів використання  переобладнаних автобусів;   транспортних засобів, які не обладнані ременями безпеки (крім міських маршрутів); автобусів, а контроль за дотриманням робочого часу водіями будуть забезпечувати автоматичні  пристрої. І нарешті оновлена Укртрансбезпека стане гарантом дотримання правил пасажирських перевезень, а не джерелом чиїхось статків.

«Ми маємо зробити Україну разом: збудувати дороги, мости, аеропорти, залізницю.  Бути єдиними і пишатись тим, що ми українці», – підкреслив наприкінці Владислав Криклій.

відео презентації «To do list» за посиланням

Довідково інформуємо, що Президент України Володимир Зеленський підписав Указ «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави».

У документі йдеться про заходи, спрямовані на продовження структурних економічних реформ, запровадження додаткових механізмів для прискорення соціально-економічного розвитку України, підвищення рівня добробуту населення, гармонійного розвитку регіонів, впровадження європейських стандартів життя, зміцнення держави.