Одеський морський порт

Морський порт Одеса розташований у південно-західній частині Одеської затоки північно-західної частини Чорного моря в історичному центрі м. Одеса.
Причальна лінія морського порту становить 9 км (54 причали) з максимальними глибинами до 14 м.

Морський порт обслуговує припортова залізничною станцією «Одеса-Порт», загальною протяжністю під’їзних залізничник колій 20 км та з’єднаний з шляхопроводом, загальною довжиною 6,2 км, що забезпечує розвантаження автодороги міста від автотранспорту, який прямує до морського порту.

Вантажообіг морського порту в 2019 році склав 25,4 млн тонн. Пропускна спроможність терміналів морського порту сумарно сягає 56 млн тонн. Контейнерні термінали розраховані на перевантаження більше 900 000 TEU на рік. Пасажирський комплекс здатний обслужити до 4 млн. туристів на рік.

На території порту функціонують 8 виробничо-перевантажувальних комплексів з переробки сухих вантажів, пасажирський комплекс, нафтовий і два контейнерні термінали, комплекси з перевалки рослинних і технічних масел, є спеціалізовані причали для прийому ро-ро судів, перевалки зернових вантажів.

На території Карантинного молу діє вільна (спеціальна) економічна зона “Порто-Франко”.

Розвинена транспортна інфраструктура дозволяє доставляти вантажі в порт автомобільним, залізничним, морським і річковим транспортом. Для забезпечення високої продуктивності порту з обробки контейнерів створений і розвивається «Сухий порт» і спеціальний шляхопровід, що дозволяє вантажному автотранспорту заїжджати в порт, минаючи автодороги міста, і очікувати заїзду на спеціально обладнаній площі «Сухого порту».

Сучасний порт є конгломератом компаній, організацій і фірм різних форм власності, що виконують широкий спектр портових послуг і які співпрацюють між собою на принципах державно-приватного партнерства.

Одеська філія ДП «АМПУ», Адміністрація Одеського морського порту

ДП «Одеський морський торговельний порт»

Послуги з перевалки вантажів надають компанії недержавної форми власності:

Дочірнє підприємство “Контейнерний термінал Одеса» компанії «ГПК Гамбург Порт Консалтинг ГмбХ»;

ТОВ «Металзюкрейн Корп. Лтд »;

– ТОВ «Новолог»;

– ТОВ «Новотех-Термінал»;

ТОВ «Бруклін-Київ»;

ТОВ «УНСК»;

– ТОВ «Олімпекс Купе Інтернешнл»;

– Дочірнє підприємство «Пріста-Ойл Україна»;

– ТОВ «Одеський портовий виробничо-перевалочний комплекс»;

ТОВ «Бруклін-Київ Порт»;

– Приватне акціонерне товариство з іноземними інвестиціями «Синтез-Ойл».

Інвестиційні можливості в порту Одеса

Через причали Одеського порту за 2021 рік перевантажено 22,56 млн тонн, що становить 96,6% до результату аналогічного періоду минулого року.
Перевалка експортних вантажів знизилася на 9,3% – до 15,3 млн тонн, транзитних – на 8,3% – до 1,03 млн тонн, каботаж – на 27,0% – до 146,64 тис. тонн. Перевалка імпортних зросла – на 17,4%, до 6,09 млн тонн.
Перевалка наливних вантажів зросла на 47,1% – до 2,6 млн тонн. Переробка нафтопродуктів зросла на 139,2% – до 737,95 тис. тонн, хімічних – на 21,8%, до 74,01 тис. тонн, нафти – на 28,0%, до 1,49 млн тонн, олії – на 26,4%, до 137,75 тис. тонн.
Перевалка сипучих вантажів скоротилася на 4,6% – до 7,3 млн тонн. Переробка руди зросла на 21,1% – до 181,5 тис. тонн, будівельних – на 89,4%, до 291,62 тис. тонн. Переробка зерна знизилася на 10,2% – до 5,83 млн тонн.
Перевалка тарно-штучних вантажів зменшилася на 9,2% – до 12,68 млн тонн. Зокрема, переробка чорних металів зменшилася на 16,9% – до 4,93 млн тонн, металопрокату – на 18,3%, до 4,23 млн тонн, продовольчих вантажів – на 12,1%, до 30,54 тис. тонн, чавуну – на 10,2%, до 680,46 тис. тонн. Переробка автотехніки і сільгосптехніки становить 1,73 тис. тонн.
Крім цього, перевалка контейнерів у ваговому виразі скоротилася на 2,3% – до 7,57 млн тонн. Контейнерообіг збільшився на 3,0% – до 671 532 TEU (становить 65,67% контейнерообігу України). Інші тарно-штучні вантажі – 146,13 тис. тонн (-36,4%)
Кількість суднозаходів за 2021 рік – 1 310, зокрема у грудні – 130 суден.