Морський порт Усть-Дунайськ

Морський порт «Усть-Дунайськ» розташований в південній частині Жебриянської бухти Чорного моря і стикається з Очаківським гирлом річки Дунай. Створений наприкінці 70-х рр. XX в. насамперед для обслуговування ліхтеровозної системи перевезень. Він забезпечував прийом, безпечну стоянку та обробку ліхтерів, їх накопичення для подальшого транспортування по річці і морю. Після припинення роботи ліхтеровозної системи порт спеціалізується на перевалці вантажів з морських суден на річкові для подальшого транспортування по Дунаю і навпаки. 

До порту приписаний Портпункт Кілія, є причал у Вилкове, де знаходиться управління порту. Тут обробляється тільки річковий транспорт. Основні вантажопотоки йдуть з країн Придунав’я і Середземномор’я.

Морський підхідний канал до порту «Усть-Дунайськ» має протяжність 7 км. і веде до трьох якірних стоянок для великотоннажних суден, де робітники глибини в даний час втрачені. Ще один сполучний канал довжиною в 1,5 км. пролягає від ковша порту до рукава Прорва. 

Характеристики – морський підхідний канал має ширину 80-100 м, глибину – 8 м. Проектна глибина гавані – 13 м. В даний час вона набагато менше.

Спеціалізація – перевалка вантажів з морських судів на річкові для подальшого транспортування по Дунаю і навпаки. Порт здійснює перевалку і транспортно-експедиторське обслуговування транзитних, зовнішньоторговельних і каботажних вантажів, складські операції. 

Він може забезпечити прийом, безпечну стоянку та обробку ліхтерів, їх накопичення для подальшого транспортування. 

Основу вантажообігу порту (понад 2/3) складають навалочні та насипні вантажі: руда, концентрати руд, зерно. Крім цього, переробляються метали, обладнання, текстильна сировина, папір і целюлоза. Вантажі доставляються судами, несамохідними баржами і ліхтерами. Порт здатний переробляти до 4 млн тонн вантажів на рік.

База обслуговування ліхтерів 

ДП «Усть-Дунайський морський торговельний порт».

Портові потужності .

Порт «Усть-Дунайськ» має два вантажних райони – морський і річковий. 

У морському районі причали як гідротехнічні споруди відсутні. Для причалювання оброблюваних судів були 3 бочкові стоянки, але необхідні для судів глибини там втрачені. 

Технічні характеристики: довжина причалів: 3 бочкові стоянки.

Глибини біля причалу: 13 м.

Спеціалізація: нафта і нафтопродукти, газ, масла технічні, масла продуктові, зернові, рефрижераторні вантажі, генеральні, навалочні непродовольчі.

Вантажний причал у Вилковому 

Спеціалізується на перевантаженні навалювальних і генеральних вантажів. Довжина причалу – 117 м, глибини біля причалу – 1,6 м. 

Морський вокзал Вилкове Усть-Дунайського філії ДП «АМПУ»

Опис: база обслуговування ліхтерів.

Довжина причалів: 65 м. Плавпричал з береговою інфраструктурою.

Глибини біля причалу: 3,5-4,0 м.

Види діяльності: пасажирські перевезення.

Вантажний термінал порт пункту Кілія. ДП «Усть-Дунайський морський торговельний порт».

Спеціалізований на перевантаженні навалювальних вантажів. 

Технічні характеристики

Довжина причалу – 150 м. 

Глибини біля причалу: 1 м від межі – 2,8 м.; 3 м. – 3,4 м.; 5 м – 4,4 м. 

Площі критих складів: 0,96 тис. кв.м

Площі відкритих складів: 2,5 тис. кв.м

Спеціалізація: нафта і нафтопродукти, газ, масла технічні,масла продуктові, Ро-Ро, зернові, рефрижераторні вантажі,генеральні, навалочні непродовольчих.

Зернопереробний комплекс ТОВ “КРАНШИП”

Розташований в портпункті Кілія. Призначений для перевалки зерна, експортованого в країни Близького Сходу та Середземномор’я. 

Технічні характеристики

Глибини біля причалу дозволяють приймати судна дедвейтом 5175 т. Пропускна спроможність комплексу – 100-120 тис. т. на місяць. Інтенсивність перевалки – 2500 т. зерна на добу. 

Накопичувальні ємності комплексу розраховані на 2000 т. зерна. Особливості зберігання: короткочасне зберігання до 15 діб.

Інвестиційні можливості в порту Усть-Дунайськ

 

Переробка в морському порту за 2021 рік склала 64,3 тис. тонн, що на 163,5%  вище 2020 року, у тому числі експорт (зернові) склав 60,3 тис. тонн (+183,1%), імпорт (хімічні та мінеральні добрива у тарі) становить 3,8 тис. тонн (+22,6%).

Кількість суднозаходів з початку року – 41, у грудні – 8.