Морський порт Рені

Порт Рені – великий транспортний вузол на Дунаї (Україна), у якому тісно переплітається робота морського, річкового, залізничного та автомобільного транспорту. 

Навігація в порту Рені триває цілий рік, зв’язок з Чорним морем здійснюється через ГСХ “Дунай -Чорне море” і Сулинський канал. Глибини біля причалів досягають 7,5 м і дозволяють обробляти всі судна, осадка яких дозволяє пройти через підхідні канали.

Унікальне географічне положення визначило статус порту Рені одночасно як річкового і морського. Порт розташований у Південно-Західній частині України на стику українського, румунського і молдавського кордонів, і на перетинанні 4-х транспортних коридорів: Критських №7 і №9, Євроазіатського і Чорноморського

Технічні характеристики: проектна потужність порту 14,5 млн. тонн. 

Площа території 940 тис. кв. метрів. 

Довжина причальної лінії 3927 метрів.

Площа покритих складів складає 30 тис. кв. метрів. Площа відкритих складських ділянок – 195 тис. кв. метрів. 

Порт Рені приймає будь-які судна, осадка яких дозволяє пройти Сулинський канал та ГСХ “Дунай – Чорне море” гирлом Швидке, що з’єднує Дунай з Чорним морем.

Спеціалізація: на 39 спеціалізованих причалах порту обробляються практично усі види вантажів, у тому числі генеральні, навалювальні, наливні, насипні, великовагові, негабаритні, контейнери.

У порту функціонує два спеціалізованих причали. Причал для великовагових вантажів обладнаний 250-тонним мостовим краном. Довжина причалу – 120 м, глибина біля стінки – 3.6 м. Причал для обробки судів типу “Ро-Ро” довжиною 85 м, глибиною біля причалу 3.6 м.

Порт Рені оснащений розгалуженою мережею залізничних колій, має великий парк завантажувальної техніки і вантажозахватних пристроїв, що дозволяють перевантажувати вантажі вагою одного до 250 тонн за раз.

Відповідно до реєстру АМПУ, в порту працюють ДП «Ренійський морський торговельний порт», ПП «РеніЛіс», ТОВ «Рені-Термінал», ТОВ «Агро-Рені», ТДВ «Ренійський елеватор», ТОВ «Рені-Лайн», ТОВ «Укрчем », ПП« Ларус Шиппінг »та інші портові оператори.

Інвестиційні можливості в порту Рені

 

Вантажопереробка в морському порту за 2021 рік склала 1,37 тис. тонн, що на 74,3%  вище за показники 2020 року, у тому числі експорт збільшився у 9 разів – до 60,94 тис. тонн, імпорт – на 99,2%, до 26,63 тис. тонн, транзит – на 67,5%, до 1,28 млн тонн.

Наливних вантажів перевантажено 60,92 тис. тонн (+165,5%), з них нафтопродукти – 19,46 тис. тонн (+161,6%), хімічні – 41,46 тис. тонн (+167,3%).

Навалювальних вантажів перероблено 1,24 млн тонн (+68,2%). З них хімічні та мінеральні добрива – 104,47 тис. тонн  (+29,9%), зернові – 862,58 тис. тонн (+134,8%).

Генеральні вантажі  у звітному періоді склали 67,12 тис. тонн вантажообігу порту (+174,7%), зокрема чорні метали – 51,87 тис. тонн, хімічні та мінеральні добрива – 6,75 тис. тонн (-62,8%).

Кількість суднозаходів з початку року – 509, у грудні – 48 суден.

ДП «Ренійський морський торговельний порт» обробило за 2021 рік 108,5 тис. тонн, що на 244,4% більше за показники 2020 року, у тому числі експорт склав 27,6 тис. тонн (чорні метали – 24,0 тис. тонн, брухт – 2,8 тис. тонн, зерно – 0,8 тис. тонн), імпорт вантажів збільшився на 16,7% – до 7,0 тис. тонн, транзит- на 189,8%, до 73,9 тис. тонн (зернові – 72,4 тис. тонн).

Кількість суднозаходів з початку року – 71, у грудні – 14.