Компанія CHEC розпочала днопоглиблення в порту «Южний»

20 липня 2017 року компанія China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC) розпочала днопоглиблення в морському порту «Южний». Роботи відбуваються в рамках проекту «Реконструкції водних підходів, маневрових зон та операційних акваторій із урахуванням перспективного вантажообігу морського порту «Южний» (Перша черга будівництва. Перший пусковий комплекс), який передбачає збільшення глибин до 16 м для запуску одного з найбільших в Україні зерноперевантажувальних комплексів.

Ділянка, на якій ведеться днопоглиблення, знаходиться у північно-західній частині Малого Аджаликського лиману на акваторіїпроектованих причалів №№ 23 – 25.
Роботи будуть вести три земкаравани, які складаються з трьох грейферних земснарядів, дев’яти ґрунтовідвізних шаланд, морського буксиру та двох робочих катерів.
На сьогоднішній день роботи виконують земкараван у складі шести суден: грейферний земснаряд, самохідна шаланда, дві несамохідні шаланди, буксир і катер для заведення якорів.

Загальний проектний обсяг днопоглиблення складає 4 393 075 м3. Скидання вилученого ґрунту буде здійснюватись на морський відвал, який знаходиться на відстані 20,5 км від ділянки днопоглиблення. Роботи триватимуть до 31 березня 2018 року.

Днопоглиблювальні роботи відбуваються наступним чином: грейферний земснаряд навантажує ґрунт у ґрунтовідвізну шаланду, яка переміщує вилучений ґрунт на морський відвал та розвантажує його шляхом розкриття дна шаланди, після чого повертаєтьсядо земснаряда. Для забезпечення безперебійної роботи з одним грейферним земснарядом працює три шаланди.

Контроль за днопоглибленням ведеться за допомогою промірів глибин, які виконує підрядник, замовник в свою чергу робить контрольні проміри. Одночасно проведення днопоглиблювальних робіт супроводжується комплексним екологічним моніторингом їх впливуна екосистему.

Довідка

В даний час АМПУ реалізує кілька проектів капітального днопоглиблення в морському порту «Южний». В рамках одного з них розпочато збільшення глибини біля причалів №№ 23–25, для забезпечення функціонування одного з найбільших в Україні зерноперевантажувальних комплексів. Будівництво зернового терміналу веде компанія «М. В. Карго» для Cargill.

В серпні 2015 рокуміж АМПУ, «М. В. Карго» і Cargill був укладений Меморандум, відповідно до якого Cargill взяла на себе зобов’язання завантажувати термінал для окупності інвестицій АМПУ. Очікувана потужність терміналу — 5 млн т зерна після завершення першої черги, і плюс2–4 млн т — після другої. В результаті збільшення глибоководних потужностей, порт зможе приймати судна більшою вантажопідйомністю. Це в свою чергу збільшить обсяги експорту зерна.

Роботи із збільшенню глибини виконає китайська CHEC. Компанія була обрана в ході тендерної процедури в системі ProZorro, запропонувавши найменшу ціну серед конкурентів.