Морський торговельний порт “Чорноморськ” – сучасний міжнародний високомеханізований універсальний транспортний вузол, що спеціалізується на перевалці генеральних, наливних, насипних і навалочних вантажів.
Територія морського порту Чорноморськ простягається смугою вздовж причалів від входу вглиб узбережжя Сухого лиману в другий басейн до поромного комплексу, включаючи і третій басейн.
Портові води включають внутрішню і зовнішню акваторії. Внутрішня акваторія – акваторія Сухого лиману; зовнішня акваторія – акваторія зовнішнього рейду, акваторія якірної стоянки № 351 і акваторія звалища грунту.
Порт може приймати судна до 275 м (в окремих випадках до 300 м з дозволу капітана порту). Підхідний канал порту має довжину 1400 м, ширину 160 м і глибину 14,5 м.
Порт має:
- виробничі потужності для перевалки вантажів в обсязі більше 32 млн. т. на рік;
- причальну лінію загальною протяжністю близько 6000 м з сучасними причалами № 1-29;
- складські площі, що дозволяють розмістити 1,5 млн. т. різних вантажів. Площа відкритих складів – 575 тис. кв.м, критих – 27 тис. кв.м;
навігаційні глибини:
- на зовнішньому рейді – 21 м;
- на підхідному каналі – 14,5 м;
- біля причалів – 7,5-14 м;
залізничну інфраструктуру:
- 6 залізничних в’їздів в порт, більше 50 км залізничних шляхів, оснащених необхідним перевантажувальним обладнанням;
- залізничні фронти забезпечують вагонообіг до 1300 вагонів на добу
- автодорожню інфраструктуру з розвиненою мережею внутрішніх автомобільних доріг, що дозволяє виробляти в’їзд автотранспорту через 5 прохідних порту;
- власний допоміжний флот.
Розташування порту в глибоководному лимані, з’єднаному з морем вхідним каналом, створює природну захищеність акваторії від хвиль і течій, а також сприяє цілорічної навігації. При появі льоду проводку здійснюють буксири порту.
Морський порт Чорноморськ – це механізований транспортний вузол із сучасною перевантажувальною технікою та обладнаний розвиненою інфраструктурою.:
Порт займає ключове положення на стику головних транспортних шляхів між Європою і Азією, Північчю і Півднем, Центральною та Східною Європою, промислово розвиненими районами України, Росії, Казахстану та морськими комунікаціями, які ведуть через Середземне море в Атлантику та Індійський океан.
Найважливішою характеристикою порту “Чорноморськ” є його універсальність. Спеціалізовані термінали порту з великим парком перевантажувальної техніки і вантажозахоплювальних пристроїв дозволяють перевантажувати широкий діапазон вантажів – генеральні, в т.ч. контейнери і вантажі, що перевозяться судами “ро-ро”, навалочні, наливні. У порту гнучко реагують на зміну умов зовнішньої торгівлі, появу і розвиток нових вантажопотоків.
На сьогодні морський порт Чорноморськ – єдиний серед вітчизняних портів, який здатен приймати різні види накатних вантажів, у тому числі і негабаритну накатну техніку. На цей час до порту на постійній основі (2 рази на місяць) заходять ро-ро судна «Neptune line»: «Neptun Hellas» та «Neptune Thelesis».
Інвестиційні можливості в порту Чорноморськ

За підсумками 2021 року морський порт «Чорноморськ» переробив 25,64 млн тонн вантажів, що становить 107,3% від показників аналогічного періоду минулого року.
Перевалка експортних вантажів зросла на 8,1% – до 21,04 млн тонн, імпортних – на 13,3%, до 3,72 млн тонн. Перевалка транзитних вантажів зменшилася на 19,2% – до 871,55 тис. тонн, каботажних на 85,5%, до 9,41 тис. тонн.
Перевалка наливних вантажів скоротилася на 27,7% – до 1,03 млн тонн. Знизилася переробка олії – на 34,2%, до 871,90 тис. тонн.
Переробка нафтопродуктів збільшилася на 59,7% – до 159,24 тис. тонн. Перевалка сипучих вантажів збільшилася на 8,1% – до 18,21 млн тонн. Збільшилася перевалка хімічних вантажів і мінеральних добрив у 3,65 рази – до 172,30 тис. тонн, будівельних вантажів – у 5,7 разів, до 511,42 тис. тонн, цементу – у 8,6 разів, до 148,92 тис. тонн, зерна – на 9,2%, до 14,55 млн тонн. Перевалка цукру склала 122,79 тис. тонн.
Скоротилася переробка: вугілля – на 20,7%, до 206,19 тис. тонн; руди – на 50,5%, до 610,25 тис. тонн; коксу – на 86,7%, до 8,41 тис. тонн.
Перевалка тарно-штучних вантажів збільшилася на 13,3% – до 6,4 млн тонн.
Зросла переробка: чорних металів – на 32,5%, до 988,40 тис. тонн, в тому числі чавуну – на 244,9%, до 220,74 тис. тонн; інших вантажів чорних металів – на 60,9%, до 396,69 тис. тонн; хімічних і мінеральних добрив – в 4,9 разів, до 59,51 тис. тонн; автотехніки та сільгосптехніки – на 53,3%, до 127,91тис. тонн; пром.товарів в ящиках і кіпах – у 31,72 рази, до 6,02 тис. тонн.
У той же час скоротилася перевалка: металопрокату – на 30,9%, до 300,87 тис. тонн, цементу в тарі – на 40,3%, до 162,91 тис. тонн; продовольчих товарів – на 17,7%, до 80,08 тис. тонн, в тому числі швидкопсувних – на 15,3%, до 36,99 тис. тонн; лісних вантажів – на 13,3%, до 95,34 тис. тонн.
Переробка контейнерів скоротилася на 26,5% – до 112 236 TEU. Перевалка контейнерів у ваговому виразі знизилася на 22,7% – до 1,38 млн тонн.
Обробка великовантажних автомобілів збільшилася на 38,9% – до 2,89 млн тонн. Кількість перевантажених великовантажних автомобілів зросла на 38,1% – до 98 154. Переробка інших тарно-штучних вантажів зросла на 39,5% – до 612,34 тис. тонн.
Кількість суднозаходів з початку року – 1 695, зокрема у грудні – 161.









