Через причали Одеського порту в січні-жовтні 2019 року перевантажено 20709,33 тис. т. вантажів

Через причали Одеського порту в січні-жовтні 2019 року перевантажено 20709,33 тис. т. вантажів, що становить 119,4% до результату аналогічного періоду минулого року.

У тому числі: експорт – 15 179,3 тис. т. (+21,5%), імпорт – 4285,93 тис. т. (+16,1%), транзит – 1042,54 тис. т (-4,1%), внутрішнє сполучення – 201,56  тис.тонн.

При цьому перевалка сухих вантажів склала 8 751,09 тис. т (+31,5%), з них обсяг перевалки руди склав  255, 5 тис. т. (+25, 2 % до попереднього року). Перевалка наливних вантажів – 1, 512 млн т. (+29,5%), тарно-штучних 10 445,52 (+9,8%).

З початку року спостерігається позитивна динаміка перевалки зерна, чорних металів, контейнерів – тобто по всіх трьох головних позиціях у номенклатурі вантажопотоків порту. У значній мірі це наслідок вводу в експлуатацію у минулому році нових виробничих потужностей на Карантинному і Військовому молах.

У номенклатурі вантажів левова частка переробленого тоннажу припадає на такі позиції: хлібні (зерно) – 7, 274 млн. т (збільшилася на 35,7%), контейнери –  6 502,67 тис. т  (105,5%), чорні метали –  3 747,80 тис. т (118%).

Показник перевалки контейнерних вантажів в штучному вирахуванні –
531 187,00 TEU (65,4 % контейнерної вантажообробки України), що становить 109,1% до результату аналогічного періоду минулого року.

З початку року за період січень-жовтень перевезено 531 708 осіб, з них іноземних перевезень – 5 009 осіб.

Кількість суднозаходів з початку року – 1200, зокрема за  жовтень було оброблено 129 суден.

З вересня цього року на контейнерний термінал «Бруклін-Київ Порт» Одеського порту почали заходити судна прямого сервісу CMA CGM BSMAR. – Засновник компанії – контейнерна лінія CMA CGM запустив прямий сервіс BSMAR (Black Sea Marmara Marocco). Новий сервіс працює на лінії Одеса-Констанца -Амбарлі -Аліага – Пірей – Мальта -Валенсія -Альхесірас-Касабланка.

Пройдено знаковий етап на будівництві причалу № 1-з для генеральних вантажів на Андросовському молу Одеського порту. Причал 1-з створюється в рамках інвестиційного проекту зі спорудження перевантажувального комплексу зерна на Андросовському молу. Проект реалізується ДП «АМПУ» спільно з компаніями ТОВ «Бруклін- Київ» і ТОВ «Луї Дрейфус Компані Україна» за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку.

На першу декаду листопада спорудження верхньої будови причалу виконано до 8-ї осі (що становить 165 метрів або 62% від причальної лінії).

Наряду з бетонними роботами на об’єкті, вже в поточному місяці планується розпочати днопоглиблення операційної акваторії. Невдовзі очікується прибуття каравану днопоглиблювального флоту, який доведе глибини біля кордону причалу та підходів до 12 метрів.

Успішно просуваються будівельні роботи в ході реконструкції найбільшого в Одеському порту 7 причалу, довжина якого складає 357 метрів: виконано 70% робіт на першому пусковому комплексі

Перший комплекс, на якому зараз ведуться роботи, це 6 ділянок причалу, загальною довжиною 163 метри.

Повністю реконструкцію першого пускового комплексу передбачається завершити у 1 кварталі наступного року. Буде здійснене облаштування причалу всіма необхідними мережами. Це електрозабезпечення, каналізація, водопостачання, зв’язок та інші інженерні комунікації. Причал буде оснащений крановими коліями, електроколонками, відбійними та швартовними пристроями.

Після того як оператор, стивідорна компанія «Металзюкрейн Корп. ЛТД», перенесе на оновлені виробничі площі крани, іншу техніку та устаткування, створить склади і почне працювати, повинні розпочатися роботи другого пускового комплексу. Це відрізок 7 причалу, довжиною більше 220 метрів. Завершення цієї програми передбачено графіком на кінець 2021 року.

Згідно з проектом, третій пусковий комплекс – днопоглиблення акваторії Карантинної гавані біля кордону причалу та водних підходів.

Найбільший причал порту після реконструкції, за рахунок зміни конфігурації причальної лінії Карантинної гавані стане ще на 29 метрів довшим. Його довжина складатиме 386 метрів. Передбачена проектом висока щільність пальового поля розрахована на більш значні, ніж раніше, навантаження. Глибина біля кордону буде доведена до 13,5 метрів